نوای سحر

همه چیز غیر از ابتذال - پاک و زلال

نوای سحر

همه چیز غیر از ابتذال - پاک و زلال

اخبار ویژه روزنامه های21آبان 88

کیهان

نه در غربت دلش شاد و نه رویی در وطن دارد! (خبر ویژه)

مواضع حقارت آمیز وزیر ارشاد دولت اصلاحات در تخطئه نظام اسلامی، به جای ایجاد آبرو برای وی نزد عناصر ورشکسته ضد انقلاب موجب ملامت بیشتر وی از سوی گروهک ها شده است.

یکی از این عناصر گروهکی در سایت اخبار روز وابسته به گروهک فدائیان خلق خطاب به مهاجرانی می نویسد: آقای مهاجرانی من از بازگشت شما به سپهر سیاست شادمانم و از پرچمداری تان در جنبش سبز بیمناک... شما در کتاب «نقد توطئه آیات شیطانی» که پس از فتوای تاریخی علیه سلمان رشدی نوشتید، از فقه و شریعت گواهی آورده اید که چرا کشتن سلمان رشدی واجب شرعی است و چرا فتوای امام خمینی شما بر پایه شرع اسلام و واجب الاجرا است. اگر روشنفکری در این است که شما بجای پاسداری از حق سلمان رشدی های جهان در بیان آزادانه اندیشه های خویش، همچنان از آن خشک مغزی واپسگرایانه خویش سخن بگویید، من از چنین روشنفکری و روشنفکرانی بیزارم. من اگر بجای شما بودم، نه تنها از آن رفتار بیست و یکسال پیش دوری می جستم و شرمساری خویش را به آگاهی همگان می رساندم، که اینک نوشته ای در نقد آن کتاب می نوشتم تا دنیا بداند که مهاجرانی امروز، نه همان روشنفکرنمای درس خوانده بیست و یکسال پیش است.

نویسنده «سبز»! سایت گروهکی آنگاه « از حق توهین انسان ها به دین اسلام»! دفاع کرد و با طلبکاری، از مهاجرانی که او هم خود را سبز می داند پرسید: شما که در لندن زندگی می کنید درباره حق انسان ها در توهین به باور دینی شما چگونه می اندیشید؟ آیا شما این پایه ای ترین حق انسان امروز را به رسمیت می شناسید؟ آیا می پذیرید که دون مایه ترین انسان ها نیز حق دارند به والاترین ارزش های دینی و اخلاقی شما توهین کنند]![ آیا امروز شما به پذیرش چنین ارزشی رسیده اید که چنین پرخاش هایی بزهکاری ساده ای نیز به شمار نمی آید؟

بلوف های مرکلی و گزارش سربسته به مجلس آلمان (خبر ویژه)

صدراعظم آلمان در گزارشی مهم به مجلس این کشور وضعیت اقتصادی پیش رو را بحرانی اعلام کرد و گفت: بحران های بزرگ تر در پیش است.

آنگلا مرکل در نطق خود گفت: بحران اقتصادی و مالی، بیش از اینکه رو به بهبود بگذارد، بزرگ تر و وخیم تر خواهد شد.

مرکل درباره بیکاری گفت «نرخ بیکاری در ماه های اخیر تنها با اجرای برنامه هایی از قبیل کاستن مخارج شرکت های خدماتی و تولیدی، پائین نگاهداشته شده». براساس این طرح، کارگران و کارمندان از دریافت بخشی از مزایای حقوقی خود محروم می شوند و دولت مبالغ قابل توجهی در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا از عهده مخارج تولیدی و خدماتی خود برآیند.

آنگلا مرکل در بخشی دیگر از سخنرانی خود خطاب به مسئولان شرکت خودروسازی جنرال موتورز گفت، باید وام دولت آلمان را که به منظور بهبود شرایط مالی این شرکت به طور موقتی پرداخت شده بود، باز پس دهند. مرکل همچنین از مدیران این شرکت خواست، هر چه زودتر «طرحی قابل اعتماد» برای آینده شعبه تولید خودروی اوپل در آلمان ارائه دهند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در مجلس فدرال آلمان، پس از سخنرانی مرکل از برنامه های دولت وی به شدت انتقاد کرد و گفت دولت شهروندان خود را در «بی اطلاعی محض» قرار می دهد. او دولت را متهم کرد که بین اقشار اجتماعی شکاف ایجاد می کند.

به گزارش دویچه وله حزب «چپ ها» نیز از برنامه های دولت ائتلافی آنگلا مرکل به شدت انتقاد و اعلام کرد دولت اصلاً توانایی مقابله با وظایفی را که این دوران بحرانی در برابرش قرار می دهد ندارد. اسکار لافونتن، رئیس فراکسیون حزب «چپ ها» در مجلس فدرال آلمان، در رابطه با رفع بحران مالی و کوتاهی دولت، گفت: «بانک ها همچنان به کارهای پیشین خود ادامه می دهند و بحران دیگری را تدارک می بینند. این یک فاجعه است.»

گزارش سربسته مرکل به مجلس آلمان و هو شدن وی توسط مخالفان از آن جهت قابل تأمل است که دولت این کشور در راستای جنگ تبلیغاتی و فشار روانی علیه ملت ایران، هر از چند گاهی اعلام می کند آماده مشارکت در تحریم اقتصادی علیه ایران است.

محافل آمریکایی در عین حال همواره از شرکت ها و صنایع آلمان به خاطر دور زدن تحریم ها انتقاد کرده و دولت این کشور را نیز سرزنش کرده اند که اراده جدی برای تحریم ایران ندارد.

آمریکا اگر با ایران درگیر شود مجبور است نفتکش بدزدد! (خبر ویژه)

یک روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی گفت کاخ سفید اگر بخواهد با ایران درگیر شود باید برای تامین نفت راهزنی دریایی کند و به نفت صادراتی به چین و کشورهای دیگر دست اندازی کند!

ادوین بلک می گوید: پول نفت باعث قدرتمند شدن ایران شده و بهترین راه برای کاهش قدرت ایران، رفتن آمریکا سراغ سوخت های جایگزین است. این در حالی است که آمریکایی ها سراغ این فناوری نرفته اند با آن که تکنولوژی موتورهای با سوخت هیدروژنی یا برقی به هیچ وجه جدید نیستند. با این همه وابستگی ماشین های بزرگ و پرمصرف آمریکایی به سوخت های فسیلی آنقدر زیاد است که نمی توانیم از اثر جادویی و هیپنوتیزمی اش دور شویم.

وی این مطلب را در پاسخ رادیو زمانه عنوان کرده که پرسیده بود چرا آمریکا مجبور است در برابر ایران موضع احتیاط آمیز بگیرد و نتواند در صورت نیاز به برخورد چکشی، مانع برنامه های هسته ای ایران شود.

وی درباره این که «ایران چه راه هایی برای فشار به غرب دارد در صورتی که مورد حمله قرار گیرد؟» گفت: اگر ایران سه نقطه استراتژیک منطقه یعنی مرکز گوگردزدایی نفت عربستان، بندر رأس تنوره و تنگه هرمز که معبر اصلی اش برای کشتیرانی بسیار باریک است(حدود 2 مایل) را هدف قرار دهد، باعث توقف 40 درصد نفت انتقالی از طریق آب های آزاد و بیست درصد نیاز جهانی به نفت خواهد شد و البته باعث خواهد شد 18 تا 20 درصد نیاز نفتی آمریکا هم بلوکه شود. آمریکا تنها ذخیره ای معادل 57 روز مصرفش نفت خام دارد. بعد از 2 ماه آمریکا باید تصمیم بگیرد که می خواهد چه کند. مشکل اصلی این است که 98 درصد حمل و نقل وابسته به نفت است. اینجاست که آمریکا باید تصمیم مهمی در این قبال بگیرد. ما همه فرصت ها را از دست داده ایم مطمئنا ایران از این نقطه ضعف آمریکا خبر دارد.

وی گفت: «عملاً تنها برنامه آمریکا برای وضعیت درگیری دزدیدن نفتکش هاست باج دادن برنامه آمریکایی ها مطرح نمی شود ولی عملاً دزدیدن نفتکش ها است. باج دادن به آنهاست که از وسط اقیانوس به سمت آمریکا تغییر مسیر بدهند و نفتشان را به چین و یا دیگر کشورها نفروشند. این برنامه آمریکا برای شرایط اورژانسی است!»

ارزیابی منافقین از خزان گسترده فتنه سبز (خبر ویژه)

روشن شدن ماهیت ضد انقلابی و ساختارشکنانه «فتنه سبز» که به ویژه در 2 تجمع حاشیه ای روز قدس و 13 آبان آشکارتر شد و به ریزش گسترده نیروها منجر گردید، نگرانی هایی را در میان محافل ضد انقلاب ایجاد کرده است.

سراج میردامادی مدیر کل انتخابات وزارت کشور در دولت خاتمی که اینک در فرانسه اقامت گزیده درباره اظهارات اخیر میرحسین موسوی (قانون اساسی وحی منزل نیست که نشود آن را اصلاح کرد) به رادیو فردا گفت: ادبیات آقایان موسوی و کروبی به نحو محسوسی تغییر کرده و این نشانه واقع گرا شدن آنهاست نه رادیکال تر شدن آنها.

وی در عین حال با بیان اینکه «با توجه به تحولاتی که اتفاق افتاده به نظر می رسد که مواضع حاکمیت هم تندتر شود» گفت: تعداد جمعیت مخالفان که در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده بودند، کمتر از راهپیمایی روز قدس و پراکنده تر بود. انبوهی جمعیت نسبت به روز قدس کمتر دیده می شد اما شعارها تندتر بود.

از سوی دیگر حسین باقرزاده عضو گروهک تروریستی منافقین در تحلیلی نوشت: رادیکالیزه شدن جنبش سبز نگرانی هایی را دامن زده و سران اصلاح طلب جنبش را تحت فشار قرار داده است. حاکمیت آنها را زیر فشار قرار داده که تکلیف خود را با ساختارشکنان روشن کنند. رهبران اصلاح طلب با معضل بزرگی روبرو هستند و اگر به فشار حاکمیت تن دهند عملاً اعتبار و موقعیت خود را در جنبش ]گروهک های ضد انقلاب[ از دست می دهند و اگر مقاومت کنند، حاکمیت، هواداران اصیل آنان را از دورشان پراکنده می کند.

وی با بیان اینکه «رادیکالیزه شدن جنبش خطر سرکوب آن را افزایش داده و نیروهای اصلاح طلب فعال در درون جنبش، عملاً خود را کنار می کشند و با تضعیف نیروی کمی، ضربه پذیری بالا می رود» نوشت: رادیکالیزه شدن البته با کاهش نیروهای تظاهرکننده همراه شده است.

این عنصر منافق در عین حال با تهدید کروبی و موسوی نوشت: آنها اگر بخواهند پا به پای جنبش پیش روند باید در برابر حاکمیت مقاومت کنند و از تخطئه نیروهای تحول خواه ]ساختار شکن ضد انقلاب[ سرباز زنند در غیر این صورت بیش از آن که تخطئه آنان به جنبش صدمه ای بزند، اعتبار وحیثیت آنان را ملکوک خواهد کرد.

وی همچنین با دفاع از یک تروریست عضو گروهک کومله که دیروز اعدام شد نوشت چرا آقایان خاتمی و کروبی و موسوی در این مورد اعتراضی نکردند.

اما گروهک موسوم به ملی - مذهبی با انتشار بیانیه ای، تنوع موجود در میان گروهک های ائتلافی مدعی جنبش سبز را «تحسین برانگیز» خواند و با بیان اینکه این تنوع در خلال بیانیه ها و مواضع آقایان مهندس موسوی و کروبی و خاتمی منعکس شده نوشت: ما علی رغم موفقیت های قابل توجه طی ماههای اخیر نمی توانیم نگرانی خود را نسبت به مخاطراتی که پیش روی جنبش قرار دارد پنهان کنیم. یکی از مهمترین تهدیدهای جنبش نه از جانب اقتدارگرایان که بیشتر از سوی برخی از دوستان جنبش است که بر نگرانی ها و دغدغه ها می افزاید. جنبش سبز بالقوه استعداد آن را دارد تا در دام چپ روی افتد و دامنه مطالبات و انتظارات را بیرون از ظرفیت های واقعی، افزایش دهد. در چنین وضعی، نه تنها امکان دریافت پاسخ مناسب را نداشته، بلکه امکان بسیج، وحدت و نیرو گرفتن اقتدارگرایان را فراهم می کند. از این رو مایلیم نگرانی خود را نسبت به اظهارات برخی فعالان سیاسی و اجتماعی در داخل و خصوصاً خارج کشور که از مطالبات مشترک این جنبش که در بیانیه شماره هشت آقای موسوی آمده است، فراتر می روند، اعلام داشته و آنها را به اتخاذ مواضع مسئولانه تر دعوت کنیم.

قدس

اخبار ویژه 

کواکبیان: گور پدر VOA و بی بی سی فارسی

قدس- گروه سیاسی: دیروز در نشست علنی مجلس، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان با اشاره به موضوع پارازیتها گفت: اگر صدا و سیمای ما فعالتر برخورد کند، گور پدر VOA و بی بی سی فارسی، اگر ثابت شود که با پارازیتها سلامتی مردم به خطر می افتد، دستور دهید کمیسیون ویژه آن را بررسی کند.

نامه سرگشاده 201 تشکل دانشجویی به رئیس قوه قضائیه

ایسنا- 201 تشکل دانشجویی در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قضایی با برخی چهره های سیاسی از جمله میرحسین موسوی، مهدی کروبی و مهدی هاشمی شدند.

ایتالیا مشارکت در پرتاب ماهواره «مصباح» را رد کرد

نووستی - وزارت خارجه ایتالیا خبر مشارکت این کشور در آمادهسازی پرتاب ماهواره ایرانی «مصباح» را رد کرد.

واکنش به اخراج دانشجوی ایرانی از نروژ

ایلنا- معاون وزیر خارجه ایران، اخراج یک دانشجوی ایرانی در نروژ را نشانه نقض فاحش حقوق بشر دانست.علی آهنی در دیدار با سفیر نروژ با اشاره به اینکه مقامهای دانشگاهی از رفتار این فرد ابراز رضایت کرده اند، خواستار تجدید نظر در این تصمیم شد.

دیدار عبدا... نوری با امینی و تاجرنیا

ایلنا- عصر روز سه شنبه عبدا... نوری به منزل سید ابراهیم امینی و علی تاجرنیا که به تازگی از زندان آزاد شده اند، رفت.

سعید حجاریان: هر نوع نقل قول، خبر و مصاحبه که به من نسبت داده می شود غیرمعتبر است

ایلنا - سعید حجاریان در اطلاعیه ای اخبار منتشر شده به نقل از خود را تکذیب کرد.در این اطلاعیه آمده است : در برخی سایتها و روزنامه ها نقل قولهایی از این جانب شده است که لازم می دانم به اطلاع برسانم که هر نوع نقل قول، خبر و مصاحبه که به من نسبت داده می شود غیر معتبر است مگر آنکه به امضای خودم باشد.

چرا مشایی را به دولت آوردید؟

فارس- بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان در نامه ای سرگشاده به احمدی نژاد از حضور مشایی در صدر تصمیم گیریهای دولت انتقاد کرد.

مجید انصاری: حاضرم با رئیس جمهور مناظره کنم

مهر- مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون خواستار مناظره تلویزیونی با رئیس جمهور و یا یکی از وزیران در حوزه های مختلف شد.

20 بازی رایانه ای با مضمون جنبش سبز

جوان آنلاین- سفارش ساخت 20 بازی رایانه ای با مضمون جنبش سبز و سرگرمی تخریبی با شخصیتهای سیاسی به 4 شرکت داخلی با پایه قرارداد 100 میلیون تومان سفارش داده شده است.

انتقاد لاریجانی و مصباحی مقدم از صدا و سیما

خبرگزاری خانه ملت - مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون مجلس گفت: صدا و سیما روش خود را برای انعکاس مسایل بین دولت و مجلس اصلاح کند.لاریجانی نیز در پاسخ گفت: از آقای کوهکن که رابط این مسأله هستند درخواست می کنیم که پیگیری کنند.

شمس الواعظین:رادیکال شدن جریان سبز خطاست

ایرنا- ماشاءا... شمس الواعظین، تحلیلگر رسانه ای و سیاسی گفت: حرکات جریان سبز بسیار رادیکال تر شده است و این می تواند خطرناک باشد.

شمس الواعظین خاطرنشان کرد: موسوی می تواند اجازه ندهد جریان سبز به سمت ساختارشکنی حرکت کند.

راه کروبی و موسوی از یکدیگر جدا می شود

اصول نیوز- سعدا... نصیری قیداری، عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: دو جریان کروبی و موسوی پس از گذشت مدت زمانی از یکدیگر جدا می شوند.

روایت آیة ا... خزعلی از تذکر به رهبری

پارسینه-آیة ا... شیخ ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان در بخشی از زندگینامه سیاسی - مذهبی خود، به «تذکر-انتقادی» اشاره کرده است که وی به عنوان عضو کمیسیون تحقیق درباره صفات رهبری با آیة ا... خامنه ای، در سال 1377 در میان گذاشته است.

در این خاطره تاریخی آمده است: از دیگر کارهای سیاسی من این است که در سه دوره مجلس خبرگان رهبری عضویت دارم و در کمیسیون تحقیق فعالیت می کنم. این کمیسیون در باره ویژگی و صفات رهبر تلاش می کند و شاید این انفع باشد که کسی صدمه نزند و ما باید بیدار باشیم و جهاتی که لازم است حتی به خود رهبر هم تذکر بدهیم و داده ایم و ایشان هم پسندیدند. پایه مهم، رهبری است. اگر به این پایه صدمه برسد، آن سه قوه دیگر، ضعیف می شود... در ملاقاتهای با ایشان، مطالب را بیان می کنم. ایشان با سعه صدر می پذیرد. حتی یک بار خدمت ایشان عرض کردم: شما فرمودید: من صددرصد، رئیس جمهور(آقای خاتمی) را تأیید می کنم! این مطلب، خیلی دنباله دارد! ما نمی توانیم این را کنترل کنیم. تاما بخواهیم جایی صحبت کنیم، بلافاصله می گویند: آقا ایشان را تأیید کردند.

ایشان در پاسخ فرمود: ما در مرحله خاصی به سر می بریم و من باید جمع و جور کنم که باشند و تأیید بشوند و کار کنند؛ ولی این بدان معنا نیست که شما انتقاد نکنید.

بلااستفاده ماندن چاه های نفت قم

تابناک- چاههای نفت قم که از بهترین چاههای نفت کشور به شمار می روند هم اکنون به علت برخی از مصلحت اندیشی ها بلااستفاده مانده است.

شبیخون تروریستها از خارج

آینده - در شبیخون و درگیری تروریستها از شمال غرب کشور، یکی از مأموران مرزبانی نیروی انتظامی به شهادت رسید و 5 تن زخمی شدند.در این درگیری که حوالی ساعت 1 بامداد سه شنبه رخ داد، تروریستهای پژاک در منطقه مرزی کلاشین ارومیه از میله 509 مرزی به خاک کشور تجاوز کردند.

شرکت هرمی و 700 نقطه تهران

جوان آنلاین- یک شرکت هرمی در تهران که نزدیک به 4 ماه است فعالیت خود را آغاز کرده 700 نقطه هرمی را برای فعالیت خود انتخاب کرده است.بنا برادعای اعضای این شرکت، افراد در ازای پرداخت 3 میلیون و هفتصد تا 4 میلیون و سیصد هزارتومان قادر به خرید بخشی از سهام این شرکت بوده و به آنان وعده داده می شود که در 6 ماه ارزش سهام آنان به 60 هزار دلار می رسد

   ایران

دیگه چه خبر؟

استقبال مردم از برخورد رئیس‌جمهور با سفارش‌دهنده شام گرانقیمت

دستور دکتر احمدی نژاد برای اخذ هزینه یک شام گرانقیمت از شخص سفارش دهنده در سفر استانی مشهد با استقبال مردم به ویژه جوانان رو به رو شده است. پس از آنکه یکی از اعضای کارگروه‌های تخصصی استان خراسان رضوی تعداد 150 پرس چلوگوشت گرانقیمت برای صرف شام سفارش داد، دکتر احمدی نژاد با سفارش‌دهنده این شام نامتعارف برخورد کرد. براساس این گزارش رئیس جمهور به مسئولان دفتر خود کتباً نوشت مابه التفاوت جمع هزینه‌های انجام شده برای 150 پرس چلوگوشت با زیتون پرورده با یک چلوکباب کوبیده ساده سه هزارتومانی به مبلغ یک میلیون و دویست و پانزده هزارتومان از شخص سفارش دهنده اخذ و به حساب نهاد ریاست جمهوری واریز شود. دقایقی پس از انتشار خبر این اقدام دکتر احمدی نژاد در رسانه‌ها، موج استقبال مردمی در قالب ارسال پیام شکل گرفت که مرور آنها نشان می‌دهد مردم و به ویژه جوانان به چه علت از رئیس جمهور خود در برابر انواع جوسازی‌ها و فشارها حمایت می‌کنند. گفتنی است همزمان برخی سایت‌های خبری این اقدام را به یکی از معاونان رئیس‌جمهوری نسبت داده بودند که دفتر ریاست جمهوری این خبر را تکذیب کرده است.

فعال شدن ستادی علیه دولت

رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در جمع نمایندگان از فعال شدن ستادی علیه دولت خبر داده است که قصد دارد تلاش‌های اقتصادی دولت را ناکارآمد جلوه دهند. حسین سبحانی‌نیا نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد در این زمینه توضیح بیشتری ارائه نداده است، گفته: احتمال دارد که احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های بعدی خود و یا در مصاحبه‌هایش و یا در دیدارهای آتی با نمایندگان، به جزئیات این مسئله اشاره کرده و ابعاد ستاد فعال شده علیه دولت را بشکافد. ؟

تلاش غیرحرفه‌ای رسانه‌های افراطی اصلاح‌طلب برای تخریب محصولی

برخی رسانه‌های وابسته به افراطیون اصلاح‌طلب، با هدف تخریب وجهه وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت رفاه، دست به فضاسازی‌های رسانه‌ای زده‌اند. در این راستا، رسانه‌های مذکور با استفاده از «مصاحبه‌های ساختگی»، «نسبت دادن اظهارات بی‌اساس» و «تحریف و تغییر» اظهارات نمایندگان مجلس درباره محصولی، درصدد القای عدم اقبال نمایندگان به او هستند. تحریف نظر نمایندگان مجلس درباره وزیر پیشنهادی رفاه، اعتراض آنان را بر انگیخته است به طوری که نمایندگان در محافل مختلف این موضوع را عنوان کرده‌اند. وکلای مردم در بهارستان به موازات این اعتراضات، اخبار منسوب به خود را نیز، با صدور تکذیبیه‌هایی نادرست دانسته‌اند اما رسانه‌های مذکور از انتشار تکذیبیه‌های نمایندگان امتناع کرده و یا آن را به نحوی پوشش می‌دهند که خدشه‌ای به خبر تحریف شده آنان وارد نکند. در پی این تلاش غیرحرفه‌ای، تاکنون اظهارات تعدادی از نمایندگان مجلس همچون، سلیمی، حسینیان، نقوی، رحیمی‌نسب و خباز تحریف و یا سخنان بی‌اساسی به آنان نسبت داده شده که منجر به صدور چندین تکذیبیه‌ شده است.

مخارج گروهک ریگی از کجا تأمین می‌شود؟

«اشتاق احمد»، تحلیلگر پاکستانی، اظهار داشته: مهم‌ترین منبع درآمد گروهک ریگی قاچاق کالا از ایران به پاکستان و افغانستان است و همچنین قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاکستان به ایران و سپس ترکیه و اروپا از منابع اصلی درآمدی تروریست‌های گروهک ریگی به شمار می‌رود. این تحلیلگر پاکستانی به «الجزیره»‌گفته: از آنجا که طالبان و القاعده به ایجاد تنش و درگیری در آسیا دامن می‌زنند، گروه گروهک ریگی تلاش می‌کند میان ایران و پاکستان تفرقه ایجاد کند.

سفارش فتنه‌گران برای ساخت 20 بازی رایانه‌ای

سفارش بازی‌های رایانه‌ای برای انتشار در اینترنت در دستور کار فتنه‌گران قرار گرفته است. اخیراً ساخت 20 بازی رایانه‌ای با مضمون جنبش سبز و سرگرمی تخریبی با شخصیت‌های سیاسی به 4 شرکت داخلی با پایه قرارداد 100میلیون تومان سفارش داده شده است.گفته می‌شود تاکنون 5 بازی سفارش داده شده آماده شده و در اختیار سفارش دهندگان قرار گرفته است.

تأسیس‌ شبکه خبری فارسی زبان معاند نظام و مردم ایران

به دنبال راه‌اندازی انواع و اقسام شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که در تمام زمینه‌ها قصد تخریب و اثرگذاری در میان ایرانیان را داشته و با انواع و اقسام دروغ‌پردازی‌ها به ملتهب کردن جامعه پرداخته، این بار نیز یک شبکه خارجی دیگر معاند نظام، قصد ورود به این عرصه را دارد. شبکه خبری ماهواره‌ای WIN از اوایل پائیز کار خود را آغاز کرده و رقیبی برای شبکه‌های خبری فارسی‌زبانان همچون ‌BBC و VOA است. این شبکه با بودجه امریکا راه‌اندازی شده و با توجه به قانون جدیدی که برای دخالت در امور داخلی ایران در کنگره امریکا به تصویب رسید، به نظر می‌رسد اولین بودجه به شریان ارتباطی و رسانه‌ای و بالاخص شبکه تلویزیونی WIN تزریق خواهد شد تا از این طریق بتوانند در راستای مواضع خصمانه ایالات متحده گام بردارد.

شکست در پروژه شهیدسازی برای 13 آبان

شایعه‌سازی فتنه‌گران سبز درخصوص کشته شدن یک جوان اصفهانی در راهپیمایی 13‌آبان رسوایی به بار آورد. اخیراً خبری در سایت‌های نوروز و حزب اعتماد ملی درج شده بود مبنی بر این‌که یک جوان اصفهانی در جریان تیراندازی‌های 13 آبان کشته شده است. این در حالی است که بررسی‌های صورت گرفته مشخص کرده است که واقعه کشته شدن فرد مزبور در روز 16 آبان اتفاق افتاده و هیچ گونه ارتباطی با حوادث 13 آبان نداشته است. گفتنی است در ماه‌های بعد از انتخابات، رهبران جریان فته سبز پروژه کشته‌سازی را در دستور کار خود قرار دادند و حتی برخی اسامی را به عنوان کشته‌شدگان اغتشاشات معرفی کرده و برای آنها مراسم ختم برگزار کردند که یا وجود خارجی نداشته و یا اصلاً کشته نشده بودند.

جلوگیری از برگزاری مناظره زارعی و حق‌شناس در دانشگاه آزاد

مسئولان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب با ممانعت از ورود سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی به دانشگاه، مناظره وی و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را لغو کردند. مسئولان بسیج دانشجویی اعلام کردند که هماهنگی‌های لازم برای اجرای این برنامه از یک هفته پیش انجام شده بود اما از صبح دیروز و در حالی که تمام مقدمات لازم برای برگزاری این مناظره انجام شده و تبلیغات آن در سطح دانشگاه پخش شده بود، ناگهان مسئولان دانشگاه اعلام کردند که امکان اجرای این برنامه در دانشگاه آزاد وجود ندارد.

تبعه دانمارکی از زندان آزاد شد

گیلز کاداسگار تبعه دانمارکی که روز 13 آبان در حاشیه تجمع‌های غیرقانونی در تهران بازداشت شده بود آزاد شد. روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده با توجه به تکمیل تحقیقات، دستور آزادی متهم یاد شده توسط بازپرس پرونده صادر و با تأیید عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر سه‌شنبه به زندان اوین ابلاغ شد.

تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای توقف برنامه هسته‌ای ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود برای مجبور کردن ایران به توقف برنامه‌های هسته‌ای خود است. گابی اشکنازی به کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست اعلام کرده که از تصمیم‌گیرندگان در اسرائیل انتظار می‌رود که به بررسی شیوه‌ها و راهکارهای موجود برای توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران بپردازند. وی افزوده که رئیس ستاد مشترک ارتش اعلام کرده که از رهبران جهان نیز می‌خواهد تا پایان سال 2009 میلادی درباره این موضوع راهکاری بیندیشند.

لفاظی وزیر امور خارجه جدید آلمان علیه ایران

وزیر امور خارجه جدید آلمان در حاشیه دیدار با همتای امریکایی خود، به ایران درباره پذیرفتن عواقب ادامه آنچه وی «ادامه بحران در برنامه هسته‌ای» نامید، هشدار داده است. به گزارش نشریه آلمانی فوکوس، گوئیدو وستروله در دیدار با هیلاری کلینتون گفته: آلمان همچنان بر راه‌حل گفت‌وگو برای حل برنامه هسته‌ای ایران تأکید دارد اما ایران باید بداند که صبر ما نیز پایانی دارد. با این وجود، نوری‌پور، یک عضو حزب سبزها در پارلمان آلمان علیه حمله نظامی به ایران هشدار داد. وی در گفت‌وگو با رویترز با غیرواقع‌گرایانه توصیف کردن حمله به ایران گفته: وسترول باید گزینه نظامی را از روی میز کنار بگذارد.

اعتراض قبادی به استادش به دلیل همراه نشدن با سبزها

بهمن قبادی از کارگردانان سینمای زیرزمینی طی نامه‌ای به عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران از عدم همراهی وی با جریان موسوم به سبز، ابراز نارضایتی کرده است. این نامه بدنبال اظهار نظر چندی پیش عباس کیارستمی که اعلام کرده بود ایران بهترین کشور برای فیلمسازی است از سوی بهمن قبادی منتشر شده است. گفتنی است سوابق کارنامه قبادی مواردی چون ساخت فیلم‌های زیرزمینی، معرفی کردن خود به عنوان نامزد رکسانا صابری (خبرنگار امریکایی ژاپنی) که بشدت توسط صابری و خانواده‌اش تکذیب شد، حضور در شبکه‌های مختلف ضد انقلاب دیده می‌شود.

گروگان لانه جاسوسی، عالیرتبه‌ترین دیپلمات امریکایی در امور ایران شد

وزارت امورخارجه امریکا، یکی از گروگان‌های اسبق لانه جاسوسی امریکا در تهران را به سمت عالیرتبه‌ترین دیپلمات این کشور در امور ایران منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان، «جان لیمبرت» که یکی از 52 دیپلمات امریکایی است و در سال 1358 به هنگام تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران به گروگان گرفته شده بود، از سوی وزارت امورخارجه امریکا به سمت دیپلمات عالیرتبه امریکا در امور ایران منصوب شد. بنابراین گزارش، جان لیمبرت با انتصاب در این سمت، عالیرتبه‌ترین دیپلمات امریکایی در امور ایران طی 20 سال اخیر خواهد بود.

منبع اخبار: سایت بصیرت 21/8/1388

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد